Reklam Sektöründe Sosyal Medyanın Önemi

Reklam Sektöründe Sosyal Medyanın Önemi

Sosyal Medya, her ne kadar kitleler açısından önyargı çerçevesi içinde bakılsa da doğru kullanıldığı sürece günlük yaşantı da pek çok yarar sağlar. İnsanlar arasında sürekli bir iletişim yöntemi olarak yaygınlık göstermesi ile birlikte, kurum ve kuruluşların reklamı açısından gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Özellikle gençlerin dikkatini çekmek söz konusu ise, sosyal medya bir numaralı reklam aracıdır. En etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Kullanıcıları açısından reklam aracı olarak pek tavsiye edilmese de gün geçtikçe insanları etkilemekte en önemli etken haline gelmektedir. Sektör olarak içerisinde çok çeşitli iş kolları barındıran başlı başına bi sektördür. Sosyal medya kişinin kendi iradesi ile yön verdiği bir alandır. Gün geçtikçe online dünya ile offline dünya arasındaki farkı kaldırıyor ve insanlar günlük hayatta cevap aradığı pek çok sorunun yanıtını sosyal medya yardımıyla bulmakta zorluk yaşamıyor.

Sosyal medyanın önemi arttıkça firmalar tarafından viral reklam uygulamaları artış gösterdi. Viral reklam; internet üzerinde büyük çoğunlukla video yapımı olarak, e-posta yolu veya video paylaşım sitelerinde kullanıcıların ağızdan ağıza yöntemi ile yaydıkları bu yüzden de viral yani virüse benzetilen kendi kendine yayılan yeni nesil bir reklam metodudur ve facebook, twitter gibi başlıca sosyal medya ağlarında kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır.

  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon
Up